Poșta Română dorește achiziționarea unui număr de 15 mașini electrice pentru livrarea scrisorilor în zonele rezidențiale. Noile mașini vor opera sub brandul Poșta Verde.
Poșta Română este recunoscută ca fiind instituția cea mai retrogradă din România. Cele mai multe oficii poștale nu au auzit de computere, iar plata cu cardul este considerată încă o erezie în multe dintre acestea. Deși funcționează ca o companie, Poșta Română nu ar rezista nici trei luni de zile pe piață în absența ajutoarelor de la stat. Cu toate acestea, serviciul poștal moștenit de pe vremea comuniștilor vrea să-și schimbe imaginea.
Din păcate acest lucru nu începe cu digitalizarea serviciilor oferite, nici cu modernizarea operațiunilor și introducerea unor servicii noi, de care oamenii să aibă cu adevărat nevoie. Vorbim, mai degrabă de un exercițiu de imagine, unul pentru care poșta Română a alocat un buget de 2,3 milioane de lei fără TVA.
În luna iulie, Poșta Română a anunțat înființarea unui serviciu de livrare cu mașini electrice, care să opereze sub brandul Poșta Verde. Pentru punerea în practică a acestei idei, dorește cumpărarea unui număr de 15 autoutilitare cu propulsie electrică prin programul Rabla Plus. În plus, Poșta Română va cumpăra și 8 stații de încărcare cu câte două prize de 22 kW și servicii de asigurare RCA și CASCO pentru mașinile achiziționate.
O lună mai târziu, am aflat și care vor fi mașinile electrice pe care le va cumpăra Poșta Română. Asta deoarece singura ofertă primită pentru această licitație a fost din partea asocierii formate din Renault Commercial Roumanie, Enel X Romania și Omniasig VIG. Prin urmare vorbim de autoutilitare Renault Kangoo Z.E., stații de încărcare operate de Enel X și asigurări oferite de Omniasig.
Prețul de pornire pentru o utilitară Renault Kangoo Z.E. este de 31.650 de euro, dar prin cumularea programelor Rabla și Rabla Plus prețul final ajunge la aproximativ 21.000 de euro. Motorul electric dezvoltă 44 kW (60 CP) și îi asigură lui Kangoo Z.E. o viteză maximă de 130 km/h. Bateria de 33 kWh îi asigură o autonomie teoretică de circa 200 km, aparent suficientă pentru a face față sarcinilor unei zile de lucru.
sursa: Profit.ro